loading...

لوازم یدکی ماشین چینی در مشهد

بازدید : 43
دوشنبه 30 بهمن 1402 زمان : 15:41

برای یک وسیله غامض‌ای مانند اتوموبیل، تکان جاری و سوای اصطکاک قطعات تشکیل‌دهنده آن عنایت متعددی داراست. چراکه در شکل ساییده شدن بیش‎ازحد قطعات روی هم، احتمال فرسودگی و حاد شدن زودهنگام آن‌‎ها ارتقا می‎یابد. تولیدکنندگان خودرو برای رفع این اختلال، از گونه های سرازیر‌کننده مانند روغن استعمال کرده‌اند که اثرات خیر و خوبی بر روی کارکرد موتور خودرو نیز داراست. در سیستم خودرو چهار نوع روغن با اسم‌های روغن موتور، روغن ترمز، روغن هیدرولیک و روغن گیربکس وجود داراست. انواع روغن خودرو و قطعات و لوازم یدکی برلیانس در مشهد را از فروشگاه یدکی حقی مشهد پیروزی بخواهید.

به این ترتیب در شکل روغن ریزی خودرو و کاهش بیش‌ازحد سطح هر کدام از این روغن‌ها، بروز هر اتفاقی در خودرو قابل پیش‌بینی میباشد. توصیه می‎کنیم هر دو هفته یکبار سطح روغن موتور ماشین خویش را پژوهش نمائید تا در آتی ناچار به پرداخت هزینه‌های بی حدو حساب برای تعمیر موتور خودرو یا این که دیگر قطعات آن نشوید!

خرید قطعات یدکی برلیانس در مشهد

روغن ریزی خودرو چیست؟
در اصل کاهش سطح روغن موتور یا این که دیگر گونه های روغن ماشین تا یک حد مجاز، زمینه معمولی میباشد. در واقع برای جاری‌کنندگی قطعات داخلی بایستی روغن ریخته گردیده استعمال شود. البته در شرایطی که کاهش سطح روغن ناشی از روغن ریزی خودرو باشد می بایست هرچه سریع‌خیس به اندیشه رویه راه‌حل باشید. معمولا ترازو مجاز کاهش روغن موتور به نوع خودرو بستگی دارااست البته طبق یک دستور کار کلی، به ازای هر 1000 کیلومتر کارکرد موتور 2.1 تا 2.5 لیتر نرمال میباشد.

هنگام فعالیت کردن خودرو، اشکال روغن جان دار در آن با فشار در فضای خویش در درحال حاضر جنبش می‌باشند. براین اساس در صورتی‌که منفذ یا این که سوراخی وجود داشته باشد، روغن از آن بیرون می گردد. در طی نشت روغن آغاز می بایست نوع روغن و انگیزه روغن ریزی خودرو به وسیله یک مکانیک حرفه ای معلوم خواهد شد. از جمله در‌حالتی که به موقع انگیزه روغن ریزی هیدرولیک مشخص و معلوم نشود، ممکن میباشد با حریق‎سوزی خودروی خویش مواجه گردید.

دلایلی که سبب ساز روغن ریزی خودرو میشوند
معمولا رایج‎ترین ادله روغن ریزی خودرو، بالا رفتن قدمت آن میباشد. چراکه در تاثیر پوسیده شدن و شکاف‎خوردگی قطعات خودرو ممکن میباشد گونه های روغن به خارج نشت نمایند. درخصوص روغن موتور عالی میباشد بدانید که مدام در پی یک منفذ برای نشتی میباشد چون با پر‌نور شدن موتور، روغن با فشار و سرعت متعددی در شبکه‎های رفت تزریق میشود و در رجوع نیز به امداد شبکه‌هایی با فشار کمتر به کارتل گشوده می‌گردد.

به این ترتیب بروز حفره یا این که عدم آب‌بندی درست قطعات خودرو مانند لوله‎های منتقل‎کننده، سوپاپ‌ها، واشرها و مخازن روغن نیز می‎تواند منجر روغن ریزی درب سوپاپ یا این که روغن ریزی کارتل خواهد شد.

گونه های روغن ریزی خودرو
با اعتنا به اینکه در سیستم خودرو چهار نوع روغن وجود داراست، روغن ریزی ممکن میباشد ناشی از مخازن هریک از آنها باشد. پیرو به اشکال روغن ریزی خودرو اشاره خوا هیم کرد.

1. روغن ریزی موتور ماشین
روغن موتور که وظیفه مهم آن جاری کردن کارکرد قطعات متحرک خودرو میباشد، یک ماده شیمیایی میباشد که از نفت نپخته بدست می آید. معمولا در ادغام روغن موتور از مواد ضد زنگ، ضد اکسید، ضد جوش، ضد کف و کاهش‎دهنده نقطه ریزش نیز استعمال می گردد. اکنون در بازار سه نوع روغن موتور مینرال، سنتتیک و نصفه‎ سنتتیک وجود دارااست که فرمولاسیون نوع اولیه از سایر بی آلایش‌خیس میباشد و نوع سنتتیک جز روغن موتورهای توسعه یافته محسوب می‎گردد.

دیدنی میباشد بدانید که ضمن جاری‎کنندگی، وجود روغن موتور کافی در خودرو به تمیزکاری، خودداری از زنگ‎زدگی و خنک کردن قطعات داخلی موتور نیز امداد متعددی می‎نماید. براین اساس روغن ریزی خودرو یا این که نشت روغن می‎تواند منجر مشکل در ایفا هر کدام از این وظایف اثر گذار روغن موتور خواهد شد.

معمولا روغن موتور به رنگ قهوه‎ای تیره میباشد و بوی بنزین سوخته می‎دهد. ازآنجایی‎که خیلی چرب میباشد و ویسکوزیته بالایی داراست، پس از نشت خیلی شل قابل نظافت کردن وجود ندارد. برای نظارت این نوع روغن ریزی، می بایست مسیر چرب‎شدگی سطح موتور را ردیابی کرد. هرچه محل نشتی فراتر باشد بدین مضمون‌ میباشد که احتمالا قطعات زیر موتور سلامت می‌باشند. در اصل روغن ریزی در بخش‎های ذیل موتور مرتبط با وجود مشکلاتی در واشر یا این که پیچ کارتل، لاستیک‌های چکمه‌ای، سنسور فشار روغن یا این که به عبارتی شمع روغن، واشر سرسیلندر، غربال روغن، پیاله نمد رغبت سوپاپ، واشر درب سوپاپ، درب محیط روغن و غیره میباشد.

بعداز بروز روغن ریزی موتور و رفع خلل آن بایستی برای جبران روغن ریخته گردیده، روغن نو جاری شد. متاسفانه با ارتقاء بها روغن موتور خودرو، اکثری از رانندگان مبادرت به خرید روغن‎های بی‌چگونگی می نمایند یا این که قابلیت و امکان خرید روغن‎های توصیه گردیده به وسیله خالق خودرو را ندارند. درحالی‎که نمی‎دانند به کارگیری از روغن موتوری که از نگاه ویسکوزیته ذیل‎خیس از حد سفارش شد‌ه‌است، سبب ساز کاهش زودهنگام سطح بازدهی و قدمت موتور خودرو میشود.

2. روغن ریزی از قسمت هیدرولیک خودرو


هر آنچه که می بایست درباره روغن ریزی خودرو بدانید !


معمولا روغن هیدرولیک امر خودرو به رنگ قهوه‌ای و قرمز رنگ میباشد. ویسکوزیته پاره ای داراست و بوی تندی می‎دهد. یک کدام از نماد‎های بارز برای تشخیص آن این میباشد که با صابون خانگی برخورد شیمیایی میدهد.

طبق تجربیات، روغن ریزی خودرو کمتر ناشی از قسمت هیدرولیک میباشد و شما با جاری ساختن خدمت‎های به موقع اتوموبیل خویش زیر لحاظ یک مکانیک باسابقه می‎توانید از بروز آن پیشگیری نمائید. مسیر مرتبط با نصیب هیدرولیک خودرو دارنده اتصالات فلزی و لاستیکی متعددی میباشد که هریک می‎توانند برهان نشتی روغن باشند. شایع‎ترین علل معمولا فساد فشنگی هیدرولیک، وجود ایراد در مخزن هیدرولیک یا این که نشتی در شلنگ هیدرولیک می‌باشند.

به‎همین‎ادله میباشد که معمولا مکانیک هنگام رسیدگی محل نشتی قسمت هیدرولیک خودرو از تحت به بالا، بیشتر نصیب‎های لوله‌های تزریق پرفشار روغن، فشنگی و ظرف نمدهای راز جک هیدرولیک را نظارت می‌نماید.

3. روغن ریزی خودرو از سیستم ترمز
در اصل روغن ترمز کمترین غلظت را در مقایسه با دیگر روغن‎های ماشین داراست و رنگ آن نیز تماما روشن جلوه می‌نماید. در شکل تماس روغن ترمز با بدنه ماشین، احتمال از فی مابین رفتن رنگ بدنه وجود دارااست. معمولا انگیزه نشتی روغن ترمز وجود فساد یا این که اختلال در مخزن سیلندر ترمز چرخ‎های عقب خودرو، بروز ایراد در پمپ ترمز یا این که هرز شدن واشر فی مابین اتصالات سیستم ترمز اتوموبیل میباشد.

روغن ریزی خودرو از سیستم ترمز، ریسک و خطرها متعددی داراست و می‎تواند منجر مشکل در کوشش ترمز ماشین و حتی بروز اشتباهات بزرگتری گردد. عالی میباشد در اولی زمان با یک مکانیک مشاوره فرمائید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 37
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 155
  • بازدید سال : 700
  • بازدید کلی : 700
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی